arkaplan resmi

Başarı Hikayelerimiz

Başarı Hikayelerimiz

Ref logo

TBMM

Kapsam

TBMM’de Microsoft tabanlı işletim sistemleri ve servislerinin etkin bir şekilde işletilmesi maksadıyla Microsoft Ürünleri Teknik Destek Hizmetine ihtiyaç duyulmaktaydı.
Çalışmalar
Daha önce Microsoft Premier Destek ile çalışan kurum, bu veri merkezi geçişinde firmamız ile çalışmış ve yaklaşık 2 aylık bir süre içinde TBMM’nin tüm altyapısı güncellenmiş ve hiçbir hizmet kesintisi olmadan sistemlerin kullanımına devam edilebilmiştir. Başta güvenlik sistemleri olmak üzere, kurumca kullanılan Active Directory, Exchange, SCCM, SCOM vb. ürünler yenilenmiştir. Ayrıca proje kapsamında Oracle Veri tabanındaki IK verileri Aktif Dizin ile senkronizasyonu için kullanılan Microsoft IDentity Management ürünü yenlilenmiş ve kuralları modernize edilmiştir. İkincil doğrulamada kullanılan Azure MFA kullanımı kurulan ADFS ve özel olarak geliştirilen adaptör ile devre dışı bırakılmış ve Azure bağımlılığı azaltılmıştır. Kullanıcıların güvenli bir şekilde parolalarını değiştirebilmeleri için TBBM'ye özel olarak ARKSSPR ürünümüzün kurulumu yapılmıştır.

Ref logo

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Kapsam

Microsoft ürünleri için teknik destek hizmeti verilerek kurum sistemleri onarılmış ve yenilenmiştir.
Çalışmalar
Active Directory versiyonunun yükseltilmesi, DNS DHCP servislerinin yükseltilmesi, Active Directory güvenlik sıkılaştırma çalışmaları yürütülmüştür. 7/24 destek hizmetimiz ile ihtiyaç anında idarenin kullandığı Microsoft ürünleri için teknik destek sağlanmış, çalışmalar hizmet kesintisi olmadan kısa sürede tamamlanmıştır. Ek olarak Exchange SMS entegrasyonu sağlanmış, Exchange OWQ ve ECP paneli için SMS ile ikincil kimlik doğrulama yapılabilmesi için arabirim geliştirilmiştir. Authenticator uygulaması oturum açma işlemlerini çok daha güvenli kılmıştır.


Ref logo

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı

Kapsam

DZKK internet e-posta hizmeti Postfix sunucu üzerinden verilmekteydi. Proje kapsamında e-posta sistemindeki tüm kullanıcı hesaplarının, posta kutularının ve grupların Aktif Dizin ve Exchange Server sunucularına aktarılması ve hizmetin Exchange sunucular üzerinden verilmesi amaçlanmıştır.Çalışmalar
Çalışmalar
Postfix, Dovecot, OpenLDAP, HAProxy gibi farklı bileşenlerden oluşan e-posta sistemine, karmaşık yapıdan dolayı yıllardır destek verilememesi kurum için büyük sorun teşkil ediyordu. Bu uygulamaların hepsine hâkim olan mühendis kadromuz ile kullanıcıların parolalarını dahi değiştirmeden ve kullanıcılara hiçbir sorun hissettirmeden Exchange geçişini gerçekleştirdik. Böyle karmaşık yapıdaki ortamı migrate edebilme riskini ne üreticiler ne de diğer firmalar alabiliyordu. Konuya teknoloji bazlı bakan uzman ekibimiz tarafından her bir bileşen geçişi için özgün çözümler oluşturarak modern eposta sistemine geçiş yapıldı. Tek bir son kullanıcıya bile müdahalede bulunmadan beklentilerden fazlasını karşıladık. Postfix hesabı bulunan her kullanıcı için, öncelikle eğer Active Directory sisteminde hesabı bulunmuyorsa kullanıcı için AD hesabı ve elektronik posta kutusu oluşturuldu. Kimlik senkronizasyonunun tamamlanmasının ardından Postfix elektronik posta kutularının, Exchange elektronik posta kutularına senkronizasyonunu sağlamak üzere veri taşıması yapıldı.